Seuran historia

Saimaan Seuratanssijat perustettiin 21.02.2006. Perustamiskokouksessa oli mukana 34 henkilöä. Kokouksen kutsui koolle Kauko Keränen, jolta idea tanssiseuran perustamiseen on lähtöisin. Seuran perustamiskokouksessa valittiin seuran ensimmäiseksi puheenjohtajaksi Asko Kiiveri ja sihteeriksi Tuija Heikkinen.

Vuosien varrella Saimaan Seuratanssijat ry on tanssiharjoitusten lisäksi järjestänyt erilaisia hyväntekeväisyystapahtumia ja tanssiretkiä. Vuodesta 2008 lähtien on kesän alussa luettu jo perinteeksi muodostunut lavakauden avausjulistus eri tanssilavoilla ympäri Saimaan. Ensimmäinen lavakauden avausjulistus luettiin Lappeenrannan satamassa. Vuosien varrella Saimaan Seuratanssijoiden jäsenmäärä on kasvanut ja sen myötä myös opetustarjonta on lisääntynyt ja monipuolistunut. Vuonna 2010 Suomen seuratanssiliitto Susel ry valitsi Saimaan Seuratanssijat ry:n vuoden seuraksi.

Seuran perustamiskokous 21.2.2006.